Customer satisfaction
I confess: I succumbed to the charms of murderess Amazon.it
am was drawn by subscription cancels annual shipping costs. And from the fact that you can have a much wider choice than on ibs or bol. Besides the fact that on Amazon, I spent a lot of extra time on his Italian counterparts, so I feel more at ease.
In my first order, however, I fucked up: I have noticed that the shipment was the default in brackets (ie: instead of a single shipment, you send the stuff as it is ready). Score: 3 packages for 4 items (3 books + 1 DVD). Moreover, the 3 packets have arrived and all three today, despite the "attempted delivery" yesterday.
I say "so-called" because the site was that the courier yesterday the carrier was switched to 12 and, not found, had left the warning. Too bad that in my mailbox the warning was not there. And shame on my door there is an A4 size sign that says "If we are not at home, and family packs for Lantern must be delivered to the cheese factory or shop 'with a cell of Luke. Needless to say, delivered in an office or shop involves the same effort that would correspond to deliver in a residential concierge. Otherwise I do not dare to ask such a thing.
To report that the courier had left the warning, I go on the UPS site. My case is not covered: Every time I try to point out something about my package, I provide only the information that already I know and does not give me the opportunity to make anything.
Then call, after trying myself resigned and a toll free number to call directly the Milan branch. On the first attempt, and I am wrong path to receive new information on the package, unable to report anything. Then I go to a generic "other problems" and finally speak with an operator. Very kind and professional.
this happened and I'll also say it is strange that the carrier did not follow the signs for the door: they all do, if only to avoid to make up the dirt road the next day. She initially gave me the standard answer ("Our drivers are not required to follow directions che non vengano dalla ditta"), in seguito quando riaccenniamo alla cosa le scappa un "eh, ma sa, molti sono stranieri". Boh, a me questa scusa l'hanno data un po' troppe volte. Capisco se uno facesse il bracciante o l'uomo delle pulizie. Ma, se fai il trasportatore, non ci credo che non sai leggere il cartello ben visibile sulla mia porta.
In sostanza, io credo che il trasportatore non avesse tempo/voglia di arrivare a casa mia e abbia detto la balla di essere passato. Lo dico anche all'operatrice, e lei in parte concorda in parte mi dice che, se domani il trasportatore trova un'altra scusa per la mancata consegna, si segnala la cosa in direzione.
L'operatrice si segna le indicazioni da dare al trasportatore (identiche a quelle sulla port) and terminating the call.
On the one hand, I am satisfied because I spoke with a kind and attentive, which has effectively solved my problem.
Second, I make two requests:
1 - Why was it so hard to find a way to make this my problem? To me there were other ways, without necessarily having to speak to an agent (which, I realize, increases the cost of customer care)
2 - because the carriers of the couriers are so hideously unprepared and unprofessional compared to carriers of all other categories (and mind you, by Luca who works in a cheese factory, we are aware of transport)? These two dilemmas
Hamlet se ne somma un altro. Premetto che i 3 pacchetti erano trasportati 1 da UPS e 2 da SDA. Quello di UPS, come detto, è stato consegnato al secondo tentativo e dopo il mio intervento, mentre quelli di SDA sono arrivati al primo colpo. Che cosa significa? Che il singolo corriere UPS era meno sveglio o meno volenteroso del singolo corriere SDA? Che le istruzioni date ai corrieri UPS sono più rigide e meno orientate al risultato? Che UPS ed SDA hanno diverse politiche di retribuzione e/o "premio", e quindi magari il corriere UPS ha meno interesse a consegnare al primo colpo?
Fatto sta che la mia prima esperienza di consegna con Amazon Italia non è stata perfettamente felice e che sicuramente, se ne troverò l'occasione, segnalerò che mi sono trovata meglio con SDA. Sarebbe bello che anche le aziende online (e gli acquirenti online) avessero i punteggi di feedback come su ebay...
PS: in tutto questo, ho preso la trilogia di Troy di David Gemmell . Questo vi da un piccol(issim)o indizio su ciò che sto scrivendo adesso. Il prossimo passo saranno alcuni volumi della Osprey .
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